יום ראשון, 2 באוגוסט 2009

אני שוב כותב מאמצע סוף שבוע שקט בחדר שינה.

צהרי יום ראשון עכשיו, חזרנו מסיבוב שכלל ארוחת בוקר מאוחרת ומבט שני בדירה שיכול להיות שנעבר אליה עוד כמה ימים, אבל על זה עוד מעט.


אתמול היה יום לא פשוט עם כל החדשות מהארץ, זאת הפעם הראשונה מאז שעברנו שקורה משהו שהעיף אותי לצד השני של העולם במחשבות. מרגע ששמעתי על הפיגוע הנוראי בתל אביב ישבתי מחובר לחדשות מהארץ - אינטרנט, רדיו, טלוויזיה והרבה פייסבוק. כל כך רציתי להיות חלק מזה אתמול. זה ממש ריגש אותי לראות את הקהילה מתחברת תוך דקות מרגע שנודע על הפיגוע. מקווה שנדע להוציא הרבה טוב מתוך כל הרוע והשנאה שהתגלתה אתמול.


אבל אני רוצה לספר לכם על מה שעובר עלינו כאן בחיפושים אחרי דירה.

למעשה כמעט כל יום בשבוע האחרון אנחנו מבלים בלראות דירות באזור, טוב יותר נכון אלון ראה את רוב הדירות באמצע השבוע ואני קיבלתי ממנו סרטונים שהוא צילם והעלה ליו-טיוב.





ראינו הרבה דירות יפות, כמה שהיו לא משהו, ולופט אחד מיוחד שנבנה בתוך מבנה לשימור, אחד מתוך סה"כ שישה(!) בעיר סן-חוזה, אבל שום מקום עד ליום שבת לא עשה לנו את הקליק הזה של בית.

הדילמה שלנו מראש הייתה בין לקחת דירה בקומפלקס דירות שמנוהל על ידי חברה, מה שאומר שזו כנראה תהיה דירה טיפה נחמדה יותר וחדשה ויקרה יותר שמתוחזקת יותר טוב, אבל מצד שני בעל הבית שלה הוא חברה אמריקאית שמשכירה עוד מאות דירות אם לא יותר, ואנחנו עבורם מספר לקוח, עם חוזה מפחיד וקנסות יציאה וכו' וכו'.

האפשרות השניה היא לשכור בית מאדם פרטי, מה שאומר שנכיר את בעל הבית והוא אותנו, לטוב ולרע.

השיטה שבה השכרה נעשית כאן היא שבדירה שאתה רוצה לשכור אתה ממלא טופס הרשמה עם כל הפרטים שלך, ובעל הבית עושה לך בדיקת רקע מבחינת אשראי, תעסוקה, מצב כספי וכו'.

ועבורנו זה אומר שאנחנו מתחילים במקום פחות טוב בגלל שאין לאף אחד בעצם נתונים עלינו. אז כשמגיעים לחברה שמנהלת קומפלקס זה אומר שנשלם פקדון נוסף, בדרך כלל של חודש, ובבתים בבעלות פרטית זה אומר שאם בעל הבית לא יבטח בנו באופן אישי, הוא כנראה לא ישכיר לנו, כי שום בדיקת רקע שיעשו עלינו לא תביא לתוצאה מספקת בינתיים.


והדילמה ברגעים אלה ממש היא בין שתי דירות נחמדות שמצאנו בסוף שבוע: אחת בבעלות פרטית של זוג, שהצלחנו לעבור איתם מעל המשוכה הזאת ולזכות באמון שלהם, למרות שעל הנייר הם לא יודעים מי אנחנו, ומצד שני דירה בקומפלקס יפהפה עם דירות מעוצבות ומכשירים חדשים וחדר כושר ובריכה.

אם נשכיר את הדירה מהזוג נקבל בית שיהיה לנו יותר חופש להפוך אותו לשלנו, ובמחיר זול בהרבה,

אם נשכיר את הדירה בקומפלקס, נתחיל מדירה שהיא נחמדה וחדשה יותר, ושיהיה לנו יותר קל מבחינת דברים שצריך לקנות כדי להפוך אותה לבית, אבל במחיר גבוה יותר.

הנטייה הטבעית שלי היא ללכת למשכירים פרטיים, אבל במקרה הזה אני ממש מתלבט, כי אמנם הזוג הזה נראה נחמד, אבל זה גם אומר שנצטרך לבוא אליהם אם משהו בבית לא יעבוד כשורה, וזה יהיה קשה יותר להתחיל בדירה שרואים שהייתה לה היסטוריה, בניגוד לדירות בקומפלקס שהן תמיד מצוחצחות ואנונימיות כמו חדר במלון.

מחר אנחנו צריכים להחליט כי אנחנו רוצים לעבור כבר בסוף השבוע הבא.

מחכה כבר לבית שאדע שהוא שלנו.


בינתיים אני לוקח את כל הדילמות האלה והופך אותן לשנת צהריים :-).


נ.ב: היום אגב זה היום הראשון מאז שעברנו שהחלטנו להיות עצלים ולא לעשות כלום. התכנית המקורית הייתה לנצל את היום לטיול ל-Wine Country, אזור הכרמים שמצפון לנו. אבל חיפושי הדירות באמת סוחטים. יש דברים שלא משתנים...


שבוע טוב לכולם, מקווים לשמוע חדשות טובות יותר.


תגובה 1:

  1. מזל"ט על הדירה, היא נראית ממש מתוקה!
    אומנם לא הייתם איתנו פיזית בעצרת אך בליבנו הייתם כל רגע ורגע (וגם בטלפון...)

    השבמחק